Kursevi/Programi

Klasična joga

Ovaj program sadrži klasične metode i tehnike joge koje se primenjuju vekovima unazad. Praktikuju se vežbe opuštanja, jačanja, gipkosti, izdržljivosti, ravnoteže, koordinacije, preciznosti, pročišćenja, uravnoteženja, buđenja i usmeravanja energije i dr. 

Namenjen je svim punoletnim osobama koje žele aktivno da rade na pospešenju svojih sposobnosti, bez obzira na psiho-fizičku kondiciju. 

Program je podeljen na početni i napredni nivo.

Joga za kičmu

Program Joga za kičmu koncipiran je na odabranim asanama i tehnikama disanja iz klasične joge, sa akcentom na istezanje i jačanje mišića kičme, povećanje pokretljivosti zglobova, ublažavanje i relaksaciju mišićne napetosti, radi postizanja pravilne posture tela i aktivacije vitalne energije.

Program je pretežno namenjen osobama koje: 

- više sati dnevno sede za računarom ili na radnom mestu,
- imaju prirodno krute mišiće leđa i smanjenu opštu pokretljivost,
-  imaju tegobe usled deformiteta kičmenog stuba i/ili slabom perifernom cirkulacijom,
- imaju potrebu za psiho-fizičkom relaksacijom i žele da preduprede nastanak gore navedenih tegoba.  

 

Joga za parove / partnerska joga 

Namenjena svima koji žele da rade na sebi i na svom odnosu neverbalnim dijalogom. Uz pomoć joga asana (položaja) povezujemo se sa svojim srcem i uživamo u lepoti davanja i primanja ljubavi.

Ovaj zabavan način vežbanja može se praktikovati sa prijateljem,
sestrom, kolegom ili ljubavnim partnerom..., jer poboljšava međusobnu
komunikaciju, produbljuje intimnost i jača uzajamno poverenje. Isto tako, može da bude način za unošenje veće vitalnosti u vašu vezu.

Joga za parove je pogodna za sve, bez obzira na prethodno iskustvo u vežbanju joge.

Hatha joga

Na časovima Hatha joge podučavaju se Asane (joga položaji), Pranajame (tehnike disanja) i jogička relaksacija, odnosno fizičke vežbe i disanje.

Hatha joga je namenjena širem krugu ljudi koji jogu vežbaju prvenstveno zbog poboljšanja psiho-fizičkog stanja organizma.

Čas traje 75 minuta, a novi polaznici mogu da se pridruže časovima tokom cele godine.

Meditacija

Program je usmeren na ovladavanje sa osam koraka Radža joge. Praktikuju se složenije tehnike poput mudri, bandi, krija, pranajama, koncentracije, meditacije i dr. Program sadrži, pored klasičnih i tradicionalnih, i savremene meditativne tehnike.

Namenjen je vežbačima joge koji su prošli osnovnu obuku i onima koji već praktikuju neki vid meditacije.

Disanje i meditacija

Akcenat je na tehnikama disanja (pranayama) i početnim nivoima prakse meditacije (dhyana).

Tokom kursa se sistematično i postupno ovladava mnogobrojnim tehnikama disanja putem kojih se postiže pročišćenje i uravnoteženje sistema nadija (energetskih tokova) i čakri (energetskih centara). Uporedo se radi na položajima za meditaciju (asana), sposobnosti povlačenja čula iz spoljnog okruženja u unutrašnji prostor (pratyahara) i usmeravanju pažnje na željeni fenomen (dharana).

Namenjena je svima koji žele da nadograde već postojeću prakse joge, kao i početnicima koje više privlači rad na energetskom i duhovnom aspektu bića.

 

Kundalini joga

Kundalini energija je kosmička energija koja leži u svakom ljudskom biću. Kundalini joga aktivira taj ogromni i retko korišćeni stvaralački potencijal duhovnog razvoja.

Kundalini joga je raznovrsna, obuhvata oko 8.000 krija (serija vežbi) i meditacija za prevazlaženje ograničenja uma i životnih nedaća (na primer: za imunitet, za kičmu, za izbacivanje besa, za oslobađanje od zavisnosti, za pojedine organe u telu, za čakre, za prosperitet, duhovni razvoj...), što učitelju omogućava da svaki čas prilagodi učenicima, njihovim potrebama i ciljevima.

Čas kundalini joge počinje i završava se mantrom. Posle vežbe disanja i zagrevanja izvodi se izabrana krija (uvek drugačiji, nekada jednostavan a nekada zahtevan niz vežbi, usklađen s potrebama vežbača), opuštanje i meditacija.

Kundalini joga namenjena je svima (u granicama individualnih mogućnosti). 

Relax / Joga za opuštanje

Savremeni način života uzrokuje  obilje stresa. Ukoliko ne znamo kako da ga se rešimo, kvalitet života biva narušen.

Program Joga za opuštanje ili Relax je osmišljen da pomogne u otpuštanju psiho-fizičke napetosti i uspostavljanju mira, ravnoteže i zadovoljstva.

Kombinacija vežbi opuštanja, istezanja, koncentracije, disanja, meditacije i dr. predstavlja moćan alat u borbi sa stresom, kao i za razvoj boljeg odnosa sa sobom i sa okruženjem.

Tempo vežbanja je sporiji, sa dužim zadržavanjima položaja, uz harmoniju daha i pokreta.

Prethodno iskustvo u vežbanju joge nije potrebno. 

Časovi joge na engleskom

Naše udruženje organizuje časove joge na engleskom jeziku za pojedince ili grupe. 
Termini i sadržaj časova se dogovaraju sa instruktorom i prilagođavaju individualnim potrebama.
Časovi se realizuju u našem prostoru (za pravna lica je moguće i u njihovom prostoru).
Nudimo različite programe poput: Joga za zaposlene, Joga za sportiste, Joga za starije, Hatha joga, Vinyasa joga, Terapeutska joga, Kundalini joga, Aštanga joga, Anti-stres/Relax joga, Meditacija i dr.